E-Tron'un içinden 5 OLED ekran ve 'sanal ayna' çıktı

Alman premium otomobil üreticisi Audi, tamamen elektrikli ilk modeli olacak E-Tron’da otomotiv dünyasının uzunca bir süredir uygulamaya geçirmek istediği, bir çok konseptte yer verilen ancak bir türlü üretim modellerinde kullanılamayan ‘sanal ayna’ özelliğine yer vermeye başlıyor.

2018 M07 4
1 / 26
Otomobilin icadından beri var olan ve arka görüşü sağlayan hayati bir donanım olan dikiz aynaları, sürüş güvenliğinin vazgeçilmez parçalarından biri. Gerek şerit değiştirirken, gerek park ederken, kimi zaman da arkadan seyir eden trafiği gözlemlemek için her zaman başvurduğumuz dış dikiz aynaları, aracın dışındaki hava akımına olumsuz etki edip aerodinamik sürtünme direncini artıran bir yapıya sahip.
2 / 26
Ingolstadt merkezli Premium otomobil üreticisi Audi, en yenilikçi otomobilinde bu alışılagelmiş düzene son verip, aynalar yerine kameralar ve iç mekana sürücünün dış dikiz aynalara bakmaya alıştığı yerlere konumlandırılan ekranlarla yenilikçi bir çözüm getiriyor. Ancak bu özellik her ülkedeki düzenlemelere ve yönetmeliklere uygun değil. Audi yine de bu teknolojinin düzenleyiciler tarafından kabul görmesi için gerekli izinleri almaya çalışıyor ve öncülük ediyor.
3 / 26
Sanal aynalar, düşük ve ters ışıkta bile kaliteli görüntüler oluşturulmasını sağlayan gelişmiş optik sensör ve lenslerin kullanıldığı kamera sistemiyle çalışıyor.
4 / 26
Arka kamera ile birleştirildiğinde kör noktaları ortadan kaldıran görüntü, sürücünün tercihine göre 3 farklı mod ile yansıtılıyor. Yüksek süratlerde arkadaki araçları daha net görebilecek şekilde yakınlaştırılabilen görüntü, park manevralarında daha geniş açıyla kaldırım vb. engelleri görecek şekilde kuş bakışı görüntü sağlıyor.
5 / 26
Audi’nin ilk tamamen elektrikli modeli olacak E-Tron’un sonbaharda dünya prömiyerinin yapılması beklenirken, iç mekanın nasıl görüneceğine dair yeni görseller paylaşıldı.
6 / 26
Sanal aynaları, gösterge paneli, bilgi&eğlence sistemi ve klima kumanda paneli ile birlikte toplamda 5 adet OLED panele ev sahipliği yapan kokpit, yeni A8 ve yeni A6’da yer verilen tasarımın daha fazla ekranla yorumlanmış hali olarak karşımıza çıkıyor.
7 / 26
8 / 26
9 / 26
E-Tron’da 95 kWh kapasiteli Lityum-Ion pil, toplamda 402 beygir güç üreten ön ve arka aksa konumlandırılmış elektrik motorlarını besliyor.
10 / 26
Tam şarjla yeni WLTP ölçüm değerlerine göre 400 kilometreye kadar erişim mesafesi sunması beklenen elektrikli otomobilin yüksek kapasiteli pilleri, hızlı şarj altyapısıyla 30 dakikada yüzde 80 oranında doldurulabilecek.
11 / 26
Sonbaharda tanıtılıp 2019’un ilk aylarında Kuzey Amerika ve Avrupa’da satışlarının başlaması beklenen model, Volkswagen Grubu’nun Tesla Model S/X ve Jaguar I-Pace ile mücadelesini geç de olsa başlatacak.
12 / 26
13 / 26
14 / 26
15 / 26
16 / 26
17 / 26
18 / 26
19 / 26
20 / 26
21 / 26
22 / 26
23 / 26
24 / 26
25 / 26
26 / 26

loading...