Türkiye'de yok ama Avrupa'da yok satıyor

Nissan Leaf, Avrupa’da yılın ilk 6 ayında en çok satan elektrikli otomobil oldu.

2018 M07 23

Nissan’ın elektrikli modeli LEAF, tüm dünyada olduğu gibi Avrupa’da da otomobillerin elektrikli dönüşümünde ekonomik bir seçenek sunarak yoğun ilgi görmeye devam ediyor. Ocak-Haziran döneminde 18 bin adetten fazla satılan LEAF, üçüncü nesil versiyonuyla piyasaya çıktığı Ekim 2017’den bu yana Avrupa’da 37 bin adedin üzerinde sattı.

Bu yılın ilk altı ayında Nissan LEAF'e olan yoğun talep, modelin dünyanın en çok satan elektrikli otomobili ünvanını daha da sağlamlaştırdı. İlk olarak 2010 yılında yollara çıkan LEAF, o tarihten bu yana 340 binden fazla kişinin tercihi olurken, kısa bir süre önce de Avrupa’da 100 bin satış adedine ulaşmıştı.

Nissan LEAF, ikinci nesliyle birlikte kullanılmaya başlanan 40 kW/saatlik büyük bataryasıyla Avrupa’da yürürlüğe giren yeni WLTP egzoz emisyon ve ekonomi standardına göre 270 kilometrelik menzil sunuyor. Hızlı şarj ile pilinin yüzde 80'i 1 saatte doldurulabilen LEAF'i standart 220 V'luk bir prizden şarj etmek ise 12 saati buluyor.

Aynı zamanda dünyanın en çok satan elektrikli aracı unvanını taşıyan LEAF, satışa sunulduğu günden bu yana birçok ödül kazandı. New York Uluslararası Otomobil Fuarı'nda ‘2018 Dünya Yeşil Otomobil’ ödülünü kazanan yeni LEAF ayrıca, hem Avrupa Yeni Otomobil Değerlendirme Programı EuroNCAP, hem de Japonya Yeni Otomobil Değerlendirme Programı tarafından çarpışma ve güvenlik testlerinden 5 yıldız ile değerlendirildi.


Yeni LEAF, NISSAN Intelligent Mobility vizyonunun amiral gemisi olarak; enerji, sürüş ve sosyal hayatla entegrasyon konularında NISSAN’ın öncü modeli konumunda. NISSAN Intelligent Mobility; müşteriler arasında oldukça popüler olan NISSAN ProPILOT, ProPILOT Park ve e-Pedal gibi yenilikçi teknolojileri bünyesinde barındırıyor. Bugüne kadar yeni LEAF müşterilerinin yüzde 72'si isteğe bağlı olarak sunulan ProPILOT yarı otonom sürüş sistemini seçti.

loading...