Dizel motorların son umudu Bosch

.

2018 M04 27

Meriç Türkbıkmaz | mturkbikmaz@hurriyet.com.tr

Volkswagen'in TDI motorlu araçların egzoz emisyon ölçümlerinde, yanıltıcı sonuçlar ortaya çıkmasına sebep olan yazılım ve donanımın geliştirmesinde yardımcı olan BoschDieselgate skandalının baş rol oyuncusu haline gelmişti. Köklü firma, başını büyük dertlere sokan dizel motor teknolojisine yatırım yapmaya, yeni çözümler sunmaya devam ediyor. 

 Alman endüstri devinin yıllık toplantısında konuşan CEO Dr. Volkmar Denner “Diesel için bir gelecek var” ifadesiyle, halen çok önemli miktarda gelir elde ettikleri ve uzman oldukları dizel motor bileşenleri alanında, elektrikli geleceğe en azından 2025’e belki de 2030’a kadar direneceklerinin sinyalini veriyor. Bosch’un dizel yakıt enjeksiyon teknolojilerinin yanında hibrit ve tamamen elektrikli otomobillerin pil, güç kontrol üniteleri vb. kısımlarında da hali hazırda endüstrinin en önemli tedarikçilerinden birisi olduğunu da belirtmek gerek. Ancak dizel motorların yerleşik düzeninden ve yüksek getirisinden bir anda vazgeçmenin kolay olmadığı, en üst düzey yöneticinin açıklamalarıyla bir kez daha doğrulanıyor.


Bosch’un üzerinde çalıştığını duyurduğu yeni dizel yakıt enjeksiyon teknolojisi, yürürlükteki EU6 standartlarının sınır değeri olan, kilometrede 168 miligram NOx (nitrojen oksit) egzoz salımını 13 mg / km seviyelerine kadar düşürme iddiasıyla geliyor. Avrupa Komisyonu’nun belirlediği 2020 hedeflerinde 120 mg / km olması istenen zararlı NOx gazları salımı seviyesinden 10 kat daha düşük bir değer sunan bu teknolojinin, bu değerlere mevcut sistemin üzerinde yapılan yazılımsal geliştirmelerle ulaştığı ve mevcut dizel teknolojisinde yapısal değişiklikler gerektirmediği de belirtiliyor.

Volkswagen'in ABD federal mahkemelerince ödemeye mahkum edildiği milyarlarca dolarlık cezanın 327 milyon dolarını Bosch Otomotiv Grubu üstleniyor.

loading...