Ford Avrupa'da SUV ve ticari araç atağıyla yeniden yapılanacak

Ford, Avrupa'da satışları yüzde 20'lere varan oranlarda düşüşte olan C-Max, S-Max, Galaxy ve hatta Mondeo modellerini sonlandırıp yerine SUV ve hafif ticari araç (LCV) modellerle atağa geçme hesapları yapıyor.

2018 M07 31

Meriç Türkbıkmaz | mturkbikmaz@hurriyet.com.tr

Dünya otomotiv endüstrisinde bir yandan elektrikli dönüşüm devam ederken diğer yandan tüketicilerin SUV/Crossover modellere olan yoğun ilgisi ve giderek daha çok markanın daha fazla modelle yarışa dahil olması, Ford’u da bu geçiş dönemine hazırlıksız yakalanmasına neden oldu. SUV / Crossover model yelpazesinde B sınıfında EcoSport, C sınıfında Kuga ve D sınıfında Edge ile rekabete dahil olan Ford'un karşısında PSA Grubu, VW Grubu ve Renault-Nissan Grubu bu pazardaki model çeşitliliğiyle hakimiyeti çok önceden ele geçirmiş durumda. 

Temmuz ayı sonlanırken yarıyıl bilançosunu açıklayan Detroit merkezli otomotiv devinin Avrupa bölgesinde Hatchback, Sedan ve MPV/Minivan gövde tipi modellerin satışlarının düştüğü ve stokları eritmek için yapılan indirimlerin kârlılığı azalttığı dile getiriliyor.

CEO Jim Hackett: “ Avrupa bölgesindeki performansımızdan hiç memnun değiliz”

Ford, 2017 yılında 234 milyon dolar kazanç elde ettiği Avrupa bölgesinden bu yıl zarar yazmayı bekliyor.

Avrupa’da yeniden yapılanma

Ford’un küresel çaptaki pazarlamasından sorumlu Jim Farley, ticari araçlarda yüzde 13'e varan kâr marjlarının Fiesta, Focus, Mondeo, C-Max, S-Max ve Galaxy modellerinde uzun dönemli hedef olan yüzde 6’dan çok uzak olduğunu dile getiriyor.

“Açık bir şekilde görülüyor ki; -Avrupa’da- yüksek kârlı hafif ticari araçları merkeze alan bir yeniden yapılanmaya gitmemiz gerekiyor” diyen Farley, bu yeniden yapılanmada yeni SUV / Crossover modellerinin de olacağının sinyalini veriyor.

Son dönemin pazar yönelimlerini dikkat alarak Focus ve Fiesta modelleri için Active isminde, yerden yükseltilmiş ‘cross’ türevler geliştiren Ford, premium ürün eksikliğini ise üst sınıf özelliklerle donatılmış Vignale serisi ile gidermeye çalışıyor. Bu pazarlama taktiğinin de işe yaramadığı ve kârın beklenenden az gerçekleştiği ifade ediliyor.


Sonlanma ihtimali olan modeller

Yatırımcı toplantısında değinilen bir diğer satış performans değerlendirmesi de, bir zamanlar Avrupa yollarının yıldızı parlayan ancak şimdiler SUV’lar ve Crossover’lar karşısında giderek ilginin azaldığı MPV sınıfındaki temsilcisi C-Max için geldi. 2018 ilk yarısında satışları yüzde 18 düşen C-Max Avrupa bölgesinde 31 bin 888 adet sattı. Benzer oranda düşüşler Mondeo, S-Max ve Galaxy modelleri için de söz konusu.


Ticari ortaklık

İş birliklerini yeniden geliştirme ve gündeme getirme niyetinde olduğu anlaşılan Ford, Avrupa’da 2000’lerin başına kadar uzanan Fransız PSA Grubu ile olan güç ve aktarma bileşenlerindeki ortaklığını Alman Volkswagen ile daha da ileriye götürerek ortak platformlu ticari araç modellerinin üretimine kadar vardırmak için geçen ay bir ön mutabakat anlaşması imzalamıştı.

Ford ve VW’nin ortak ticari araç geliştirmelerinin ön anlaşmadan daha öte sonuca varmak üzere olan bir Ar&Ge ve ortak üretim projesi olduğu, internete sızan son görüntülerle doğrulanmıştı.

loading...