Ford, zarar ettiği modellere son vermeye kararlı

Fiesta, Focus Sedan, C-Max, Fusion ve Taurus modelleri Kuzey Amerika pazarlarına veda ediyor...

2018 M05 1

Meriç Türkbıkmaz | mturkbikmaz@hurriyet.com.tr

Detroit merkezli otomotiv devi Ford, 2008 küresel ekonomik krizinden beri bünyesindeki fazlalıklardan kurtulup, mali olarak düze çıkmak için elinden geleni yapıyor. Mazda ve Volvo hisselerinin satılması ardından küresel pazara ortak Ar&Ge süreci ile ortak model sunmayı hedefleyen ‘One Ford’ stratejisiyle maliyetleri azaltmada başarıya ulaşan üretici son olarak sürpriz bir şekilde; Fiesta, Focus, C-Max, -Avrupa’da Mondeo ismiyle bildiğimiz- Fusion ve Taurus modellerini Kuzey Amerika pazarlarından çekme kararı almıştı.



Ford üst düzey yönetimi, yılda 800 milyon dolar zarara neden olduğu dile getirilen bahsi geçen modellerin yerine, yüksek kârlılık oranlı F-Serisi pick-up/kamyonet ve SUV/Crossover’ların üretimine odaklanmak konusunda kararlılıklarını, ABD basınında yer alan son haberlerle bir kez daha ortaya koyuyor.

Araç paylaşım, otonom araç teknolojileri ve SUV/Crossover model çeşitliliğinin daha da artırılması ve tamamen yenilenmesine yönelik 2022 hedefleri doğrultusundaki takvimi takip eden Ford'un yanı sıra, General Motors ve Fiat Chrysler (FCA) Grubu da benzer şekilde bazı modellerinin üretimini sonlandırması bekleniyor. Otomotiv endüstrisinde, dünyanın en büyük pazarı Çin'in de etkisiyle değişen yeni ürün beklentileri ile köklü değişiklere tanıklık edeceğimiz bir döneme giriliyor.
 

loading...