İşte Rolls-Royce’un ilk SUV modeli Cullinan  

Türkiye'de yalnızca 6 kişi sahip olabilecek...

2018 M05 10

Meriç Türkbıkmaz | mturkbikmaz@hurriyet.com.tr

Alman BMW Grubu bünyesindeki İngiliz ultra lüks otomobil üreticisi Rolls-Royce, uzun süredir merakla beklenen ilk SUV modeli Cullinan’ın üzerindeki örtüyü kaldırdı.

Rolls-Royce Motor Cars Türkiye distribütörü Royal Motors'un sahibi Artuğ Aysal, Cullinan için 40 adet ön talep olduğunu ancak şimdilik İngiltere'den ayrılan kotanın 6 adetle sınırlı olduğunu belirtiyor. Phantom modelinden daha pahalı olmayacak Cullinan'ın 1 milyon Euro'dan başlayan fiyatlarla Türkiye kotasının şimdiden tükenirken, el üretimi olacak araçların 2019 şubat ayına kadar ilk müşterilerine teslim edilmesi bekleniyor.

Köklü markanın 1900’lerin başından günümüz modern modellerine taşıdığı devasa ön kaput ve radyatör haznesi, işlevsellikten ziyade tüm ihtişamıyla Cullinan’ın da karakteristik duruşunun en önemli parçası olarak yer alıyor. Ön çamurluk üst çizgisinden arka fara kadar uzanan eğimsiz ve kusursuz düzgünlükteki omuz çizgisi bir Rolls-Royce klasiği olarak Cullinan’ın dış tasarımını şekillendiriyor.

Cullinan’ın diğer RR modellerine çok benzer şekilde, simetrik olarak tasarlanmış torpido üst çizgisi, sol bölümde mücevher gibi işlenmiş gösterge panelini, yolcu kısmında ise Cullinan model logolu bir analog saati barındırıyor. Konsolun göğüs kısmında 12.3 inç ebatlı bilgi & eğlence sistemi ekranı, krom kaplı havalandırma menfezleri ve ‘analog’ görünümlü klima kumandaları yer alıyor. Lüks kabin, heybetli motor kaputu ve üzerindeki ‘Spirit of Ecstasy’ heykelciğinin her türlü oturuş pozisyonundan görülecek şekilde tasarlanmış.


‘Sihirli halı’ ile off-road

Alüminyum şasi üzerine oturtulan ortalama bir otomobilin iki katı büyüklüğündeki gövde panelleri ve içerisindeki tüm lüks donanım özellikleriyle 2.66 ton ağırlığındaki aracın bir Rolls-Royce otomobilinde olması gereken en önemli karakteristik özelliklerden ‘sihirli halı’ üzerindeymişçesine sürüş keyfi sunması için önde aksta çift salıncaklı ve ark aksta 5 noktadan bağlantılı çok kollu süspansiyon geometrisi kullanılmış. Bunun yanı sıra standart olarak gelen havalı amortisörler hem tercih edilen sürüş moduna göre aracın süspansiyon salınım değerini değiştiriyor, hem de arazi kullanımı için aracın yerden yüksekliğini 40mm artırabiliyor.
 
Devasa boyutlardaki krom kaplama panjurun ardında, dünya savaşı dönemlerinde kullanılan motorların büyüklüğünü aratmayan, 6.75 litre hacimli 12 silindirli motor bloğu yer alıyor. Çift turbo ile beslenen bloktan 5000 d/dk’da 571 PS / 420kW güç ve neredeyse motorun durağan çalışma devrine yakın 1600 d/dk’da 850 Nm azami tork değerleri elde ediliyor. Rolls-Royce’un meşhur ‘sihirli halı’ üzerinde gidiyormuşçasına verdiği hissiyat da bu stressiz motorun her devir bandında verebildiği muazzam güç ve tork değerleriyle mümkün oluyor.

Cullinan ile Rolls-Royce ‘ilkleri’

- Dört tekerlekten çekiş sistemi (AWD)
- Çift parçalı, tavana menteşeli bagaj kapağı
- 60:40 oranlarında katlanabilen arka koltuklar
- 600 litreden 1930 litreye çıkarılabilen ve 2245mm yükleme uzunluğu sunan bagaj hacmi

Isıtmalı koltukların en ekonomik modellerde bile sunulduğu günümüzde, ultra lükste zirvenin belirleyicisi olarak Rolls-Royce, yolcuların temas edebilecekleri tüm yüzeyleri ısıtıcılarla donatmış; arka yolcuların kafa hizasına denk gelen C sütunu, ön kapı içi, ön orta konsol, , arka kapı içi ve arka koltuk orta kol dayakları ısıtıcılarla geliyor.


loading...