Lüksteki daralmayı BMW ve Volvo engelledi

Emre ÖZPEYNİRCİ

2018 M07 3

 BU yılın ilk 6 ayında toplam otomobil satışları yüzde 10 düşerken, lüks sınıftaki daralma ise yüzde 5’te kaldı. Bunda da satışlarını yüzde 13 artıran BMW ve yüzde 66 artıran Volvo’nun etkisi görülüyor. BMW 6 ayda 7 bin 781 adetlik satışa ulaşırken, geçtiğimiz yıl aynı dönem 6 bin 916 adet araç satmıştı. Volvo ise geçtiğimiz yıl aynı dönemde bin 714 adet araç satarken, bu yılın 6 ayında bu rakamı 2 bin 853 adede çıkardı. Mercedes ve Audi’nin satışlarında ise yüzde 12’lik kayıp var. Mercedes, geçtiğimiz yıl ilk yarı 10 bin 517 adet otomobil satarken, bu yıl bu rakam 9 bin 347 adede geriledi. Audi’nin satışları ise 6 ayda, 8 bin 573 adetten 7 bin 521’e geriledi.

DİZEL VE VERGİ ŞOKU

BMW haziranda uzun bir aranın ardından aylık olarak lüks sınıfta liderliği Mercedes’in elinden aldı. Ancak hem BMW hem de Mercedes için yılın ikinci yarısı daha zor geçecek. Mercedes, en çok sattığı C Serisi dizelin satışını Almanya’dan gelen talimatla durdurken, eylül ayında gelecek yeni nesil C Serisi’ne kadar bu sınıfta dizel satamayacak. BMW ise darbeyi Türkiye’nin ABD’den ithal otomobillere koyduğu ek yüzde 60’lık gümrük vergisiyle aldı. Çünkü BMW’nin bu yıl büyük ümitler bağladığı 1.6 litre motora kavuşan X3’ün üretimi ABD’de yapılıyor.

loading...