Motorlu taşıtta 10 bin TL'ye varan hurda teşviki yürürlüğe girdi

Otomotiv sektörünün 2 aydır beklediği hurda teşviki dün sonunda yürürlüğe girdi. 3 kademeden oluşan teşvikle matrah (vergisiz) fiyatı 46 bin ve altındaki sıfır otomobillere 10 bin, matrah fiyatı 46 bin ile 80 bin TL aralığındaki otomobillere 8 bin TL hurda teşviki verilecek. Fiyatı 80 bin TL üzerindekilere verilecek teşvik ise sadece 3 bin TL. Buna göre 46 bin TL ve altındaki en ucuz otomobillere 11 bin 180 TL’ye kadar indirim yapılacak.

2018 M05 18

27 Mart 2018’de Resmi Gazete’de yayınlanarak kanunlaşan ‘torba yasa’ içinde yer alan “hurda teşviki” dün nihayet yürürlüğe girdi. Otomotiv sektörünün uzun süredir beklediği teşvikle ilgili uygulama yönetmeliği dün Bakanlar Kurulu kararıyla Resmi Gazete’de yayımlandı. Buna göre 2019 yılı sonuna kadar olmak üzere 16 yaş ve üzerindeki araçlar trafikten sildirilir ve imha edilirse, bu araç karşılığında 1.6 litre ve altında motora sahip yeni alınan araçlar için 3 bin TL ile 10 bin TL arasında ÖTV indirimi terkin edilecek. Binek araçlarda KDV, ÖTV’li matrah üzerinden alındığından, aracın anahtar teslimi fiyatına ayrıca küçük bir de KDV indirimi yansıyacak. Buna göre ÖTV matrahı 46 bin TL’nin altında olan araçlara 11 bin 180 TL’ye kadar hurda indirimi yapılmış olacak.

3 KADEMELİ TEŞVİK

Yayınlanan yönetmelikle birlikte bu teşvikin 3 kademeli yapılacağı belli oldu.
1) Matrah (vergisiz) fiyatı 46 bin TL ve altı araçlar için ‘hurda teşviki’ 10 bin TL,
2) Matrah fiyatı 46 bin TL’yi aşıp 80 bin TL’yi aşmayanlar için ‘hurda teşviki’ 8 bin TL,
3) Matrah fiyatı 80 bin TL’yi aşan araçlar için ise hurda teşviki sadrece 3 bin TL olacak.

6 MİLYON ARAÇ VAR

2017 yılı sonu itibarıyla TÜİK verilerine göre toplam araç parkı (otomobil ve ticari araç toplamı) 17 milyon adedi aşmış durumda. Bu verilere göre yaklaşık 6 milyon 16 yaş üstü otomobil ve ticari vasıta bulunuyor. Yaşlı araç parkı ve beraberinde çevreye olumsuz yansımaları, ülkemizde ele alınması gereken önemli bir sorundu. Yaşlı araç parkının beraberinde getirdiği, trafik kazaları, emisyon artışı, yüksek bakım, onarım ve yüksek akaryakıt maliyetleri gibi birtakım problemler söz konusu. Bu sebeple hurda teşviki, problemlerin kısmen de olsa düzeltilmesi açısından memnuniyet verici bulundu. Hurdaya çıkartılacak araçlar, il özel idarelerine, büyükşehir belediyelerine, Makina ve Kimya Endüstrisi Kurumu Hurda İşletmesi Müdürlüğüne ait hurda müdürlüklerinden herhangi birine ya da Ömrünü Tamamlamış Araçların Kontrolü Hakkında Yönetmeliğe göre faaliyette bulunan ömrünü tamamlamış araç (ÖTA) teslim yerlerine veya geçici depolama alanlarına teslim edilecek.

loading...