Opel, Alman kalacak!

Cenevre’de Opel markasını bulamasak da Opel CEO’su Michael Lohscheller’i yakaladık ve Opel’e neler olacağını sorduk!..

2018 M03 12

Geçen hafta kapılarını açan Cenevre Otomobil Fuarı’nda gözlerimiz, sarı siyah renkli bir stand aradı… Fakat, 1994 yılından bu yana ilk durağım olan Opel standı, yerinde yoktu!..

Peugeot SA, 1 Ağustos’ta Opel’i satın alır almaz markanın giderlerini kontrol etmeye başlamış ve Alman markayı zarardan kurtarma stratejisini hemen devreye sokmuştu.. Bu hareketin ilk sonucu da, Insignia Country Tourer ve yeni Combo’nun sergilenebileceği bir fuara katılmama olmuştu… PSA kontrolünde de 179 Milyon Euro kayıp ve faaliyet kar marjı yüzde eksi 2.5 olarak 2017’nin son 5 ayını tamamlayan Opel, aslında finans çevreleri tarafından öngörülen 400 Milyon Euro zararla yılı kapatma tahmininde herkesi şaşırtmayı başarmıştı… Bu olumlu grafikle Carlos Tavares’in planlarının en sert şekilde uygulanmaya başlandığını anlıyoruz. Hatta Tavares, faaliyet kar marjının 2020’de +2 ve 2026’da yüzde 6’ya çıkarılacağını da söylüyor… PSA’nın Opel için hazırladığı PACE “diriltme” planının, PSA’nın “Push to Pass” stratejisi içinde yer aldığını bilmek bile, bizlerin bile Opel’in geleceğine umutla bakmamızı sağlıyor. Medya harcamalarında 20 Milyon, enformasyon teknolojileri harcamalarında da yüzde 39’luk bir avantajla, sabit maliyetlerde oluşturulan sinerji, şimdilik Opel’e çok yaramış görünüyor… Ortak Ar-Ge ve satın almalardaki birlikteliğin de örneğin gelecek nesil Corsa’da yüzde 40’a varan eş parça kullanımı sağlayacağından bahsediliyor… Opel’in işçi sendikalarıyla olan anlaşmalarını da yüzde 15’ten yüzde 10’e çeken Tavares, bu şekilde Opel fabrikalarının kapanmak zorunda kalmaması için de çözüm arıyor ve Opel için gerçekten büyük bir iyi niyet gösteriyor. Fakat, zarar eden filo ve kiralama operasyonları gibi satış kanallarını “zehirli” buluyor ve Opel’in karlılığının bireysel müşterilerle daha fazla yükseleceğine inanıyor…

Bu arada Opel, Cenevre’ye gelmemiş olsa da bizler gibi ziyaretçi olarak fuarda bulunan CEO’su Michael Lohscheller ile buluştuk ve kendisine “neler oluyor” sorumuzu ilettik!..

“PSA’nın öncelikli planı, Opel ve Vauxhall’un kalıcı karlılığı olan, elektrikli ve küresel bir marka olması… Bunun için de tüm gücümüzle çalışıyoruz… Geçen yıl, PSA çatısının altına geçtikten sonra, önce karlılık için düzenlemeler başlatıldı… Ve şu ana kadar belirlenmiş olan yüzde 17’lik sabit maliyet oranını başarıyla gerçekleştiriyoruz. Bu ciddi bir iyileştirmeye ulaşıldığının kanıtı…

Bizim mutlu olduğumuz nokta, halen yeni model geliştirmeye devam edebilmemiz… Rüsselsheim, sadece Opel’in değil, tüm PSA Grubu’nun Ar-Ge merkezi oluyor!.. Crossland X ve Grandland X geliştirilirken dengeler çok farklı olsa da, örneğin çok hızlı bir şekilde yeni Opel Combo, PSA yönetimindeki çalışmaların ilk sonucu olarak ortaya çıktı… Hafif ticari araçların binek versiyonlarına olan ilgi her gün artarken, Combo’nun bu binek şekli ile satışlarımızda ciddi yükselişler bekliyoruz… Biz son bir kaç yılda sadece 20 bin Combo satabilmiştik… Güçlü PSA ailesi ise 200 bin bu kompakt LCV’lerden satabilmişti… Bizim onlardan öğreneceğimiz çok şey var… Ve bu güçlü ailenin içinde olmakla güvenimiz artıyor… Ürün başına birim maliyetimizin yüksekliğiyle ilgili problemlerimiz çözülüyor… Geleceğin Opel’leri çok daha uygun fiyatlara sahip olacaklar.

Yenilenen ve tüm nitelikleri iyileştirilen rekabetçi Zaragoza fabrikasının yeni iddiası 2019’dan itibaren yeni nesil Corsa olacak!.. Artık tüm Corsa’lar, hatta elektriklileri bile orada üretilecek!.. Elektrikli Corsa, Opel’in yeni imajını da ortaya çıkaracak.”

Peki, PSA’nin Opel’e en büyük katkısı ne olacak?..
“Şu ana kadar Opel’in Avrupa dışına ihracatı sadece yüzde 5 seviyesinde idi… PSA ile Opel, küresel bir marka oluyor ve yepyeni ülkelere satışlara başlıyoruz. Opel’in alman mühendisiliği tüm dünyaya gösterme şansına kavuşuyoruz!.. Güney ve Kuzey Afrika ülkelerinden, dünyanın en büyük pazarlarında Opel logosunu görmeye başlayacağız… Hatta Çin’e bile girmek üzereyiz!.. Böylece, Opel, Alman fakat küresel, karlı, sürdürülebilir sağlıklı bir marka olacak!.. Bizim dışımızda çok şey değişmiş olsa da, Opel, gerçekten asıl ait olduğu seviyeye ulaşma fırsatını yakaladı!.. Hatta şimdilik gizli tuttuğumuz 2020’ye kadar çıkaracağımız 9 yeni Opel’in arasındaki en önemli iki yeni elektrikli Opel de, gelişmiş ülkelerin en beğeneceği modeller olmak üzere 2020 yılından önce geliyor!.. PSA, geleceğin normları için çok iyi hazırlanmış bir grup… GM ile devam etseydik, yeni çevreci düzenlemelere daha zor adapte olabilirdik… Biz de bundan faydalanacağız… Böylece müşterilerin satın almak istemeyeceği CO2 emisyonlarını tutturamayan modellerimiz kesinlikle olmayacak!.. Diğer yanda Opel’in en iyi elektrikli otomobil Ar-Ge mühendisleri Fransa’ya gönderildi… Bizlerin de PSA’ya katkıda bulunduğumuz, tartışılmaz bir gerçek…”

GM ile olan ortak ürünler, devam edecek mi?..
“Ampera-e’nin neredeyse tamamı Rüsselsheim’da geliştirilmiş olsa da, orijinali Amerika kökenli olduğu için, şimdilik satılmaya devam edecek, fakat yakında Avrupa’da bulunmayacak… Uzun dönemli elektrikli araç stratejimiz artık PSA ile birlikte yürüyeceği için, GM patentlerini kullanmaya devam etmeyeceğiz. Grandland X için gelecek Plug-Ih Hybrid ve tümüyle elektrikli yeni Corsa ile başlıyoruz, 2024’te Avrupa’daki tüm ürün portfolyomuz elektrikli versiyonlara sahip olacak… Ve elbette, GM plaformlarını bırakmış ve PSA mimarilerine geçmiş olacağız!..
Ancak, Opel olarak Insignia’nın Buick ve diğer GM markaları için devam eden üretimleri, şimdilik durmayacak. Insignia’yı biz geliştirdik ve sadece biz üretiyoruz. Fakat, ürün yaşamının sonunda yani yeni nesile geçinceye kadar bu anlaşma devam edecek.”

Fransız PSA yönetiminde Opel, Alman Opel olarak kalacak mı?
“3008 ile Grandland X farkılılıkları aslında en önemli örnek… Opel DNA’sı, farklı tasarım, kabin içindeki dokunma ve hissiyat, AGR koltuklarımız, ışıklarımız, vites değiştirme karakterimiz ve müşterilerimizin alışkın olduğu tüm kalite olduğu gibi tipik Opel olarak korunacak, değiştirilmeyecek. Safkan Opel olarak kalmaya devam edeceğiz. Hatta, GM yönetiminde bazı Opel’ler Güney Kore veya ABD’de tasarlanıyor ve geliştiriliyordu… Şimdi herşey Rüsselsheim’a toplandı… Bu da Opel’in Almanlığını daha da güçlendirecek!”

İngiliz Vauxhall’u nasıl bir gelecek bekliyor?
“ingiltere’de iki fabrikamız var… Onlarda da her anlamda iyileştirmeler başlatıldı. Fakat, İngiltere’de bundan böyle sadece Opel ve Vauxhall üretilmeyeceğini, PSA’den bazı yeni modellerin katılacağını söyleyebilirim.”

OPC birimi kapanacak mı?..
“Hayır… Gelişen teknoloji ve trendlerle yepyeni düşünceler söz konusu… Örneğin, OPC ile elektrik kavramlarını bir araya getirebiliriz!”

Karlılığı arttırmak için ilk yapılan ne oldu?
“Müşterilerin çok az talep ettiği opsiyonları azaltmaya başladık. Örneğin bazı modellerimizde 24 farklı direksiyon tipine ulaşan kişiselleştirme seçenekleri çoğaldıkça, ürünlerin üretimi ve tedariğinde maliyet ve karışıklık çoğalıyor. Versiyonlar ve belki gövde renkleri azaldıkça, ek masraflar da azalıyor. PSA’yla birlikte çalışmaya başladığımızdan bu yana araç başı maliyetleri karşılaştırmaya başladık. Ve gereksiz yaptığımız harcamaları görebildik. PSA ile ortak siparişler oluşturduğumuzda, asıl karlılık ortaya çıkacak. Uzun vadede GM’le ortak kullandığımız platformlar sonlanacak ve 2024 yılından itibaren sadece PSA ile birlikte geliştirdiğimiz platformları kullanarak , üretimde tam ekonomik modeli sağlamış olacağız. ”

Ve herkesin merak ettiği en önemli soruya geldik…
Opel’in şu andaki teşkilatı ne olacak? Tüm ülkelerdeki Opel yönetimi, bayiiler, servislerin durumu nasıl değişecek?..
Lohscheller, “Opel’in bazı ülkelerdeki operasyonları fazlasıyla başarılı… Onların PSA sistemi içine entegrasyonunda en doğru sinerjinin başarılabilmesi yönünde çalışmalara başladık. Bazı yerlerde rakipler olarak karşılıklı duruyoruz… Oysa, bu sistemin bir sinerji yaratması gerek!.. Birlikteliğin avantajlarının kullanılması gerek!.. Geleceğin ideal organizasyonunu şimdiden tasarlamaya başladık. Tüm Opel teşkilatı için karar, bu yıl içinde açıklanacak!.. Başarılı satış noktaları korunacak, hatta Opel’in PSA’dan üstün olduğu pazarlarda Opel’in birikimi PSA’ya aktarılacak. Fakat, şu unutulmamalı, Opel artık PSA’nın bir markası ve yeniden yapılanmada öncelik PSA’nın kararlarında!..”

loading...