Yeni Lexus ES 2019'da Türkiye'de

Lexus'un 'Executive Saloon' modeli ES, yedinci neslinde yeni platformu ve sıra dışı tasarımı ile geliyor...

2018 M04 27

Meriç Türkbıkmaz | mturkbikmaz@hurriyet.com.tr

Toyota’nın öncülüğünde başlayan Japon premium otomobil devri, Lexus markasıyla çıtayı Almanların bile üzerine yükseltmiş durumda. Kuzey Amerika’da yıllardır lüks sınıfta birinciliği göğüsleyen Lexus’un en önemli modeli ES, yedinci nesliyle Avrupa’da etkinliğini artırmak istiyor. 2017 yılında yalnızca Avrupa'da 75 bin adetlik teslim yapan lüks otomobil markası, eski kıtada 2020'ye kadar hedeflediği 100 bin adetlik satışa yenilenen modelleriyle adım adım ilerliyor.

Yepyeni Lexus ES, Japon üreticinin yeni küresel altyapısı K platformunun sunduğu hafifletilmiş ve burulma direnci artırılmış gövdesi ile daha dinamik bir sürüşe kavuşuyor.


Otomobilin modern tarihinde bu zamana kadar yapılmış en büyük ön panjurlardan birine yer verilen dış tasarımda Lexus’un yeni kıvrımlı çizgileri markayı Alman rakiplerinden belirgin bir şekilde ayırıyor.


65 mm artan genel uzunluğun içinde 50 mm genişleyen aks açıklığı, arka yolcu yaşam alanını artırırken uzun yolculuklardaki dikey gövde salınımlarının daha az hissedilmesini sağlıyor. 45 mm genişleyen ve 5mm alçalan tavan ile spor otomobillerin gövde oranlarına yaklaşarak daha dinamik bir duruş sergilemeye başlayan modele ilk kez F Sport versiyonu da ekleniyor ve sportif duruşunun yalnızca görünümle sınırlı olmayacağı anlaşılıyor.

Lexus iç tasarımının geleceği şimdi

Apple CarPlay
ve Lexus bünyesinde geliştirilen Enform arayüzlerinin en güncel versiyonlarına ev sahipliği yapan 12.3 inç ebatlı multimedya ekranı, rakiplerinin aksine halen yalnızca orta konsoldaki touch pad ve özel fonksiyon düğmeleri ile kontrol ediliyor. Lexus’a özgü bir özellik olan, gösterge siperliğine konumlandırılmış sürüş modu seçicisi, yeni ES’te de orijinal yerinde kullanılmaya devam ediyor.

Dördüncü nesil Hybrid
 
Bu yıl sonunda ilk olarak batı ve orta Avrupa pazarlarına sunulacak ES 300h, Lexus’un dördüncü nesil hibrit sürüş sistemiyle geliyor. 2.5 litrelik Atkinson çevrimli atmosferik motoruyla birlikte çalışan elektrik motoruyla toplamda 218 PS / 160 kW güce ulaşılırken, içten yanmalı motorun bir çok durumda devre dışı olması sayesinde 100 kilometrede ortalama 4.7 litrelik benzin tüketimi açıklanıyor.

Yeni 8 ileri Direct Shift şanzıman, tork konvertörlü yapıyı çift kavramalı türevlerinin hızına eriştirmek üzere geliştirilmiş ve Hybrid olmayan modellerde standart olarak sunuluyor. Hybrid modellerde e-CVT (sürekli değişken oranlı) şanzıman kullanılmaya devam ediyor.

Yeni ES 200 2019’da Türkiye’de

Yalnızca içten yanmalı 2.5 litrelik Otto çevrimli atmosferik benzinli motor kullanılan ES 200 ve aynı motorun pil ve elektrik motoruyla desteklendiği E 300h Hybrid modelleri ülkemize 2019 başında Toyota Türkiye Pazarlama A.Ş. kuruluşu olan Lexus Türkiye aracılığıyla getirilecek.

loading...