Okan Altan

En büyük ve en tasarruflu Range Rover!

Dünyanın ilk tümüyle aluminyum hafif ve rijid monokok gövdeli SUV’si olan Range Rover,  2018 model yılıyla Plug-In hibrid elektrikli olarak da, performans, verimlilik ve detaylarındaki farkını bir kez daha vurguluyor.

2018 M04 11

  2020 yılında tüm model serilerinde bir elektrikli versiyonu olacak olan Jaguar Land Rover’ın bu amiral gemisi, sadece yürür aksamda değil, taşıdığı kullanıcı dostu modern teknolojileriyle de rakiplerini zorlanmadan “sollayacak”…

Örneğin; Gesture Sunblind, mani dikiz aynasının önünde elinizle yapacağınız hareketlerle tavan perdesini açıp kapatabiliyorsunuz… 

Air Cabin Ionisation ile ise, nano küçüklüğündeki su partikülleriyle kabin içindeki hava temizleniyor ve tazeleniyor…

Pixel-Laser LED farlar da, 500 metreye uzanan daha parlak aydınlatma sağlarken, karşıdan gelen araçların sürücülerine çok hassas bir gölgeleme ile “parlamıyor”…

Önceden yeni Discovery’den de bildiğimiz Activity Key ile, artık büyük Range Rover kullanıcıları da, anahtarlarını araçta bırakarak, su veya diğer hobilerine giderken dayanıklı aktivite bileklikleriyle araçlarını kilitleyebiliyorlar. 

Evet; lüks SUV kavramının yaratıcısı Range Rover, 50 yıllık birikiminin zirvesinde 2018'e kompakt Velar modelinden aşık olduğumuz ultra modern detaylar ve çok farklı konfor yenilikleriyle girdi. Özellikle de orta konsoldaki Blade denilen iki full-HD 10'ar inçlik Touch Pro Duo uzun ekranların görüntü kalitesi ve görsel şıklığı ve minimize edilmiş tuş sayısı, yenilenen kabin içinin en göz alıcı özellikleri…

Değişmeden, daha iyisi!

Müşteriler, "değiştirmeyin, sadece daha da iyisini yapın!" demişler, Land Rover yönetimine... Ve karşımıza daha sessiz ve daha lüks ve de çok daha modern bir yeni Range Rover çıktı. 2018 için küçük fakat önemli yeniliklerle tazelenen Range Rover, özellikle kabin içi lüksüyle ultra modern Velar'ın pabucunu dama atıyor. Böylece Range Rover, lüks seyahatin zirvesini temsil etmeye ve rakip tanımamaya devam edecek.

Yüksek bütçeli otomobil tutkunları, uzun yolculuklar ya da şehir içinde en güvenli ve en konforlu yolculuklar için Range Rover'lardan vazgeçemiyorlar... Her seyahatin sürüş keyfi ve en kötü hava koşullarında bile en iyi konfor ile gidebilmek ve hatta hedefe ne olursa olsun ulaşabilmenin verdiği güven ile Range Rover, bir SUV ya da OffRoader olmaktan çok bir lüks otomobil olarak seviliyor, tercih ediliyor...

Yaklaşık 50 yıl önce, arazide kullanılmak üzere hazırlanmış, fakat kısa sürede şehirlilerin refah aracı olmuş olan Range Rover, arazide olabilecek en yüksek kabiliyetin yanında dünyanın değişen zevk ve beklentilerine göre kendini sürekli yenileyerek yüksekte bir lüks kavramı oluşturmuştu...  

Şu anda SUV dünyasının benchmark'ı yani örnek alınan ve taklit edilse de seviyesine bir türlü çıkılamayan Range Rover, artık Land Rover çatısı altında olsa bile kullanım keyfi, gerçek bir konfor deneyimi iddiasıyla adeta apayrı bir marka olarak yoluna devam ediyor... 

 
PHEV Range Rover

Günümüz teknolojilerinin en yenileriyle tazelenen yeni Range Rover, 2018 model yılına yepyeni plug-in hibrid elektrikli güç aktarma sistemiyle büyük bir adım attı. Yepyeni bir verimlilik ve kapasite seviyesi ortaya çıkaran ve sürdürülebilir lüks sağlamaya çalışan bu "yeşil" teknik organıyla, çevrecilerin de kalbini çalacak olan Range Rover’ın PHEV versiyonu, 51 km'lik tümüyle elektrikli menzili, 6.8 saniyede 0-100km/h akselerasyonu, 4 silindirli 2.0 lt Ingenium benzinli motorun 300HP'sine ek olarak 85kW'lık elektrikli motorla sürekli dört çekere kullanılabilir toplamda 404 beygirlik bir güç ile gerçekleştiriliyor... Maksimum tork ise 640 Nm!.. 64gr/km CO2 salımı ise, yenilenen Range Rover P400e'yi dünyanın en yeşil SUV'larından biri yapıyor!.. 13.1 kWh’lik lityum-iyon bataryasının 32 Amperlik bağlantıda 2 saat 45 dakikada şarj edilmesi ve 85 kW’lık sürekli manyetik eşzamanlı elektrik motorunun bir sürprizi de, AVAS denilen yayaların ve rehber köpeklerin duyabileceği ve elektrikli Range Rover’ı fark edebilecekleri bir özel sese sahip olması!..


Standart bir duvar prizinden de geceleyin 7 saat 30 dakikada tümüyle dolabilen prizmatik hücreli bataryasıyla Range Rover P400e, iki farklı sürüş modu sunuyor: 1'incisinde batarya şarjını koruyan SAVE ve GPS üzerinden rotayı ve yükseklik farklarını inceleyerek çalışan, hedefinizi navigasyon üzerinden seçtikten sonra rota boyunca elektrik enerjisini nerede kullanacağınızı söyleyerek optimum batarya şarjı ve yakıt ekonomisi sunarak ideal enerji kullamınına imkan veren PEO yani Predictive Energy Optimisation fonksiyonlarıyla paralel hibrid kullanım sunuluyor... 2'ncisinde ise tümüyle elektrikli olarak 0 emisyonla 140 km/h hıza kadar ulaşabildiğiniz tam sessiz sürüş… Fren performansının da yükseltildiği ve bataryanın anlık şarjına imkan tanıyan rejeneratif fren sisteminin de araç üstündeki 7 kW’lik şarj ünitesini ekstradan besleyerek yepyeni bir yazılımla EV modundaki menzili maksimize etmesini de hatırlatalım…

Diğer yanda Terrain Response 2 sisteminin artık elektrikli motorun tüm kuvvetini 0 motor devrine rağmen kullanabilmesi de, 8 ileri otomatik şanzımanlı Range Rover'ın dört çeker arazi kabiliyetlerini azami seviyeye çıkarıyor ve dört tekerleğe daha sabit çevirme kuvveti aktarmasına izin veriyor... 

 

LWB: Uzun Dingil Mesafeli

Dış tasarımdaki yeni ekstra şık ayrıntılar, kabin içindeki yepyeni yüksek konfor seçenekleri ve yeni ultra modern yeni iletişim ve eğlence teknolojileriyle göz kamaştıran yenilenmiş Range Rover, özellikle rahatlığı artıran işlevler, sürücü ve yolcular için seyahatleri lüks lounge keyfine dönüştürecek gibi... 

Isıtmalı, soğutmalı ve masaj özellikli ön koltuklar, yeni koltuk çerçeveleri sayesinde 24 yöne hareket edebiliyor, daha geniş ve derin köpüklü yapılarıyla adeta salon koltuğunda hissettiriyor... Ayrıca ısıtılmış kol dayanaklarına kadar lüksün yükseltilmiş olması, bizlere Bentley Bentayga ve Rolls-Royce Cullinan seviyesine çıkıldığını düşündürüyor...

Standartından dingil mesafesinde de uzun olan (2922mm - 3120mm) LWB şeklinde 5200 metrelik araç boyu içinde arka kısımda tamamen yeniden tasarlanan kabin ve oturma düzeninde, arka yük alanından ödün vermeksizin sakin, geniş ve sanki Maybach'ın abartılı lüksü hedef olarak alınmış… Eğer, cep telefonunuzdan da kumanda edebileceğiniz kol dayanakları bile ısıtmalı sırtları 40 derece yatan ve baldır destekleriyle sıcak taş da dahil 25 farklı masaj fonksiyonu olan havalandırmalı arka koltuklardaki o keyfi bırakıp çalışmak ve iş dünyasına bağlanmak istiyorsanız, bilgisayarlarınız için normal 220V prizler, USB, HDMI ve diğer 12 Volt girişleri de dahil olmak üzere 17 bağlantı noktasını kullanabilirsiniz... Sekiz cihaza kadar 4G Wi-Fi hotspot'lar ve hatta hard disc'li araç hafızası iş seyahatleri için tüm iletişim ve çalışma ihtiyaçlarını karşılayacaktır.... Bu Executive Class arka koltukların keyfinin zeminden yükselen ayak dayanaklarıyla tamamlandığını da söylemeden geçmeyelim… Meridian’ın en üst seviye surround ses sistemi gibi, aracın etrafını kuş bakışı gösterebilen surround kamera sistemi, orta konsoldaki küçük buzdolabı, sabit cam tavan da lük hanesindeki notlarımızdan…

Cep telefonuyla aracı sürücüsüz park ettirme ve hatta aracın dışındayken manevra yaptırmanın yanında, akıllı telefonla çalışan kol saatinizle, aracı uzaktan çalıştırıp klima veya kaloriferi de devreye sokabilme de, yeni Range Rover'ın sürprizleri arasında... Geliştirilmiş çeki sistemi, 21 inçlik devasa jantlarındaki 275/45 lastikleri, aktif amortisörlü havalı suspansiyonu ve en nitelikli deri döşemelerin de bu zirve modelde eksik olmayacağını tahmin edebilirsiniz.

LWB P400e’lerin normal dingil mesafeli şekline göre tüm artılarının yanında 100 kg ekstrasının karşılığı olarak 0-100 km/h hızlanmasının 0.1 saniye yavaş olduğunu da belirtelim… Fakat 220 km/h’lik maksimum hız ve 100 km’de 2.8 litreye kadar düşürülebilen minimum tüketim ve 64 gr/km CO2 salımına da dikkat çekelim!..

Bu arada, LWB Range Rover'ın özellikle 2018 için bu kadar daha lüks olması ve çok daha konforlu hale gelmesinin en önemli sebebini, malum Bentley Bentayga'nın yollara çıkmış olması ve 2018 yaz aylarında da Rolls-Royce Cullinan'ın ilk müşterilerle buluşacak olması olarak açıklanabilir!.. Yani Range Rover, artık ultra lüks segmentin de oyuncusu ve en iddialı seçeneği olacağını göstermek istiyor!..

Yenilenen Range Rover, Land Rover'ın Solihull üretim tesisinde üretilmeye başlandı ve Türkiye’den de ilk teslimatlar için sipariş almaya başladı! En pahalı şekli LWB SVautobiography’nin Türkiye fiyatı yaklaşık 2.5 Milyon TL idi… Bahsettiğimiz, LWB PHEV versiyonunun fiyatı ise İngiltere’de 113.065£ ise Türkiye’de bakalım ne kadar olacak?!.. 






































loading...