Okan Altan

CLS’yi küçült, A olsun!

Mercedes-Benz’in en modern büyük otomobili CLS ile aynı tasarım çizgilerinde hazırlanmış olan, yeni genç A-Sınıfı, “Sizinle sohbet eden Yapay Zeka” gibi ilerici teknolojilerle yenilendi ve kompakt premium otomobil segmentindeki kurallları adeta yeniden belirleyerek, Türkiye yollarına çıktı.

2018 M07 13

Farklı Tasarım

Mercedes-Benz’in yalın tasarım felsefesi, yeni nesil CLS ile başlatılmıştı… Yeni jenerasyon A ile yeniden ele alınan ölçüler ve gövde oranlarıyla sportif ve dinamizm odaklı dış tasarım ve duyuları harekete geçiren bir görünüme ulaşılmış. Aşağıya doğru kıvrılan motor kaputu ve krom süslemelerle meşale formlu gündüz farlarına sahip ince tasarımlı LED ön farlarıyla yenilikçi ön tasarım, dinamik ve çekici… Merkezi gümüş yatay çıta ile ikiye bölünen ve elmas görünümlü süslemeleriyle kalite algısını daha da artıran yıldızlı ön ızgara da dâhil olmak üzere ön tasarımı otomobilin sportif ve dinamik duruşunu tamamlamış.

Artırılan aks mesafesi ve yan tasarım boyunca uzanan çizgi sayesinde araç görsel olarak daha uzun görünürken, öne doğru uzatılan motor kaputu dinamizmi desteklemiş. Daha da büyüyen çamurluklar da sportifliği desteklerken aynı zamanda daha tok ve olgun bir görünüm kazandırmış. Daha yüksek cam çizgisi sayesinde daha geniş bir arka tasarım elde edilmiş ve omuz çizgisi belirginleştirilmiş.

Yeni A-Sınıfı, 0.25’lik Cw değeri ve (A) 2.19 metrekarelik yüz alanı ile sınıfının en aerodinamik otomobili olurken, Mercedes-Benz kompakt sınıfta iki parçalı bir AIRPANEL’i opsiyonel olsa bile ilk kez kullanıma sunuyor. Hava girişlerinin içine entegre edilen jaluzi benzeri şerit şeklindeki plakalar serin hava gereksinimine bağlı olarak açılıp kapanıyor ve sistemin performansını artırıyor. 


Farklı İç Mekân

A-Sınıfı’nin iç mekân tasarımı ile lüks ve modern kavramlarını yeniden tanımlanmış. Gösterge panelinde bir siperliğe yer verilmemiş bu dizayn ile gösterge panelinin ana gövdesinin çizgisi kesintiye uğramadan bir kapıdan diğerine uzanıyor. Kokpiti domine eden yenilikçi geniş ekran tamamen açıkta dururken türbin görünümlü havalandırma ızgaraları sportif tasarımı destekliyor. Geniş ekranlı gösterge paneli iki adet yatay ekrana bölünürken alt bölüm bir girinti ile üst bölümden ayrılıyor ve böylece gösterge paneli görsel olarak havada süzülüyor izlenimi uyandırıyor. Ambiyans aydınlatması bu etkiyi daha da artırırken, isteğe bağlı olarak 64 farklı renk alternatifi sunuluyor.  Yenilikçi gösterge paneli; iki adet 7 inç, bir adet 7 inç ile bir adet 10.25 inç ve iki adet 10.25 inç olmak üzere üç farklı kombinasyonda sunuluyor. 


Yol Arkadaşı MBUX

Yeni A-Sınıfı, aynı zamanda Mercedes me connect teknolojisinde de yeni bir dönemin başlangıcı olan yenilikçi araç içi bilgi ve eğlence sistemi MBUX - Mercedes-Benz User Experience yani Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi ile donatılan ilk Mercedes-Benz modeli olmuş. Yapay zekâ teknolojisiyle öğrenme özelliğine sahip olan MBUX kişiselleştirilebiliyor ve kendini kullanıcı davranışlarına uyarlıyor. Sistem bu yönüyle sürücü, yolcular ve otomobil arasında benzersiz bir bağ kuruyor. Dokunmatik, yüksek çözünürlüklü geniş ekran, artırılmış gerçeklik teknolojisine sahip navigasyon ekranı ve “Hey Mercedes” anahtar kelimesi ile aktif hale gelen, doğal konuşma dilini de anlama özelliğine sahip olan akıllı sesli komut sistemi ve ön cama yansıtılan sanal gösterge paneli diğer önemli özellikler olarak öne çıkıyor. MBUX, dokunmatik ekran, orta konsola entegre touchpad ve direksiyona entegre dokunmatik kumanda tuşları olmak üzere üç farklı dokunmatik ara yüz üzerinden kumanda ediliyor. Bu yeni nesil bilgi ve eğlence sistemi MBUX ile birlikte yeni ve daha da geliştirilmiş Mercedes me hizmetleri devreye giriyor. Park edilen aracı bulmayı kolaylaştıran araç konumunu belirleme özelliği ve park halindeki otomobilin darbeye maruz kalması veya hareket ettirilmesi durumunda sürücünün uyarılması gibi hizmetler bunlardan bazıları… 




Büyük kabin içi

Sportif çizgilerinin içinde daha fazla omuz, dirsek ve baş mesafesi ve arka koltuklara geçiş kolaylığı kadar daha büyük ve daha kullanışlı bagaj da kullanım değerini, iyileştirilen çevre görüş alanı da güvenlik ve alan hissini arttırmış. Sürücü ve yolcuların görüş alanını artırmak için kapı ve direklerin görüşü engellediği kısımlar önceki nesil ile kıyaslandığında yüzde 10 azaltılmış. Yeni A-Sınıfı, önceki nesil ile kıyaslandığında 29 litre artışla 370 litrelik bir bagaj kullanıma sunuyor. İki parçalı arka aydınlatma grubu tasarımı sayesinde bagaj ağzı genişliği 20 cm artarken bagaj zemini 11.5 cm uzatılmış. Arka koltuğun sırtlık eğim ayarı da kullanım değerini artırırken; vites konsolunun gerisindeki saklama alanı daha da büyümüş, orta konsolda 0.5 litreye kadar içecek kutuları veya şişeler için bir bardak tutucu yer almış. Koltuk konforu üst sınıftan transfer edilen çözümlerle desteklenmiş ve isteğe bağlı olarak sunulan ısıtmalı koltuklar dışında ilk kez bu sınıfta havalandırmalı koltuklar ve masaj özelliğine sahip ön koltuklar da sunulmuş. Yeni A-Sınıfı standart olarak sunulan koltuk dışında konfor tipi koltuk ve sportif entegre başlıklı koltuk olmak üzere donanım seviyesine bağlı olarak üç farklı koltuk tipiyle donatılabiliyor.


Sessiz sürüş

Önceki nesil ile kıyaslandığında daha da iyileştirilen yürüyen aksam ve karoser yalıtımı ve aero akustik kadar şasi ve iskelette alınan önlemler de sürüş konforuna katkı sağlamış. Yeni A-Sınıfı tasarlanırken genel karoser rijitliği dışında özellikle karoser, yürüyen aksam ve motor ve aktarma organlarının birleşim noktalarının ses yalıtımına önem verilmiş. Özellikle yürüyen aksamdaki hareketli parçaların bağlantı ve birleşim noktalarında alınan önlemlerle yuvarlanma gürültüsü düşürülmüş ve böylece daha dingin ve sessiz bir yolcu kabini oluşturulmuş. Ses yalıtım konsepti geliştirilirken de soğutma sistemine ait yapı elemanlarıyla iç mekân kaplamaları ses yalıtımını destekleyecek şekilde tasarlanmış. Uygulanan çözümler sayesinde yol rüzgârı bile önceki nesil ile karşılaştırıldığında önemli oranda iyileşme göstermiş. 


Akıllı Sürüş

S-Sınıfı’nden transfer edilen özelliklerle sınıfının en kapsamlı aktif güvenlik seviyesini sunan yeni A-Sınıfı, belirli sürüş koşullarında yarı otonom sürüş gerçekleştirebiliyor. Gelişmiş kameralar ve radar sistemleri sürüş istikametindeki 500 metrelik mesafeyi tarıyor. Ssürüş destek fonksiyonlarını yerine getirmek için harita ve navigasyon verilerinden de yararlanıyor. Böylece sürüş destek sisteminin bir parçası olarak Aktif Takip Yardımcısı DISTRONIC örneğin viraj, sapak veya kavşaklardan önce konforlu bir şekilde hızı düşürerek farklı sürüş koşullarında sürücüyü destekleyebiliyor. Bunun dışında Aktif Acil Durum Fren Yardımcısı ve Aktif Şerit Değiştirme Yardımcısı gibi çözümler de sürücüye yardımcı oluyorlar.

Standart donanımdaki Aktif Fren Yardımcısı, daha yavaş ilerleyen, yavaşlayan veya duran araçlar dışında yoldan karşıya geçmekte olan yaya veya bisikletlileri de algılayarak fren yapıyor ve olası bir çarpmanın şiddetini azaltıyor veya tamamen engelleyebiliyor. 

PRE-SAFE PLUS ise olası bir arkadan çarpma riskini tespit edebiliyor. Otomobil durur haldeyken çarpışma riskinin devam etmesi halinde devreye giriyor, fren yapıyor ve arkadan gelen çarpmanın şiddetiyle aracın ileriye doğru hareket ederek sürücü ve beraberindeki yolcuların ikinci bir darbe ile karşı karşıya kalmalarını önlüyor. 

Yüksek güvenlik seviyesine sahip dayanıklı yolcu kabininin, olası önden, yandan ve arkadan çarpışmaların yanı sıra takla anında da deforme olmamak için yüksek dayanımlı ve dövme çelik yapı elemanlarından yapılmış olması oldukça önemli…

İsteğe bağlı olarak sunulan PRE-SAFE Sistemi ile birlikte ön koltuklarda sıkışmayı önleyen emniyet kemerleri devreye giriyor. Arka koltuk sırasının kapı tarafındaki koltuklarında da aktif gergili ve sıkışmayı önleyen üç nokta emniyet kemerleri sunulmuş. Standart olarak sürücü, yolcu, sürücü diz ve cam hava yastıklarıyla ve çoğu rakip modelin aksine A sütununu da kaplayan perde hava yastığı, ön koltuklarda standart arkalarda opsiyonel olarak sunulan bel ve göğüs kafesini koruyan yan hava yastıkları. büyük Mercedes’lerden farksız… 


MULTIBEAM LED

Multibeam LED ön farlar yeni A’ya üst sınıf araçlardan transfer edilmiş. Sürüş koşullarına bağlı olarak son derece hızlı ve etkin bir şekilde aydınlatmayı elektronik olarak ayarladığı her bir farında bağımsız olarak hareket eden 18 ayrı LED yer almış. Bir başka isteğe bağlı donanım olarak LED yüksek performanslı farlar da ayrıca sunuluyor. 

Benzinli ve dizeller

Yeni Mercedes-Benz A-Sınıfı Türkiye’de; A 200 ve A 180 d olmak üzere biri benzinli biri dizel toplam iki motor seçeneğiyle satışa sunuldu.

A 200’de yeni M 282 kodlu silindir kapatma özelliğine sahip  partikül filtreli 1.332 cc hacimli turbo benzinli 163 HP ve 250 Nm üreten motor, 7G‑DCT çift kavramalı otomatik şanzıman eşliğinde 5,1 lt/100 km karma koşullarda yakıt tüketim değeri sunuyor.  Dizel olarak ise, yeni OM 608 kodlu 116 HP ve 260 Nm üreten AdBlue’lu turbo motor, 4,1 lt/100 km karma koşullarda yakıt tüketimi, yeni 7G‑DCT çift kavramalı otomatik şanzımanla kombine edilmiş. 

Yürür aksam

Standart olarak sunulan 16’dan 19 inçe jantları, çelik helezon yaylı konforlu bir suspansiyon, DYNAMIC SELECT ile birlikte isteğe bağlı olarak sunulan aktif ayarlanabilir amortisörler, iyi bir sürüş deneyimi sağlıyor. Opsiyonel alçaltılmış konforlu süspansiyon, otomobilin sportif tasarımına ve yol tutuşuna 15 milimetre daha alçak ayarlanmış olan sürüş yüksekliği ile katkıda bulunabiliyor. Üçüncü süspansiyon seçeneği ise aktif ayarlanabilir amortisörler ile yol tutuş performansı ile konfor arasında sürücüye seçim yapma imkânının sunulması…

Teknik özellikler:

 

A 200

A 180 d

Şanzıman

7G-DCT

7G-DCT

Silindir Hacmi

1332 cc

1461 cc

Maksimum güç (BG/kW)

163/120

116/85

Devir/Dakika

5.500

4.000

Maksimum tork (Nm)

250

260

Devir/Dakika

1.620

1.750-2.500

Karma koşullarda yakıt tüketimi (lt/100 km)

5,6 - 5,2

4,5 – 4,1

CO2-Emisyonu karma koşullarda (gr/km)

128 - 120

118 - 108

Hızlanma (sn) 0-100 km/sa

8,0

10,5

Maksimum hız (km/sa)

225

202

Uzunluk/genişlik/yükseklik (mm)

4.419/

1.796/

1.440

4.419/

1.796/

1.440

Dingil mesafesi (mm)                          

2.729

2.729

 

Fiyat:

Yeni Mercedes-Benz A-Sınıfı, 193.400 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunulmaya başlandı.

 

 

loading...