Okan Altan

Yeni A6 ile premiumda "roller değişti"

Audi, E-Sınıfı gibi bildiğimiz ağır başlı A6 modelinin artık 5-Serisi gibi sporcu olmasını istemiş… 8. nesil Audi A6, hibrit teknolojisi, 39 adet sürüş asistanı, sezgisel kullanım özellikli bilgi ve eğlence sistemi ve dinamik tüm tekerden yönlendirme sistemi ile otomobilde business class konforuna sportiflik katmış…

2018 M07 19

Artık BMW 5-Serisi, sportiflikten “business class” karaktere geçiş yaparken, Audi de, yeni A6’sı için her zaman takip ettiği Mercedes’in konforlu yapısından daha çok BMW’nin eski daha dinamik karakterini tercih etmiş.

Üst Orta Sınıf ya da asıl gruplamasıyla E segmentine çok sayıda yenilik getiren yeni A6 ile Audi, dijitalleşme, rahatlık ve sportiflik yönünden, hassasiyetle tasarlanmış. Audi, A6’nın çok yönlü bir yetenekte, tümüyle dijital ve dokunmatik MMI sistemiyle araç içi bilgi ve eğlence sistemleri için çok kolay kullanıma sahip olduğu ve sistematik olarak dijitalleştirilen iç mekanıyla da segmentinde çığır açtığı iddiasında. Suspansiyon, dengeli ve konforlu sürüşü, artık çok daha sportif bir karakter ile bir araya getiriyor. Tüm motor seçeneklerindeki rahat hızlanma ve verimliliği gözeten yarı hibrit sistem ise, bir başka sürpriz.


Audi’nin dokunmatik Multi Medya Arayüzü (MMI) sisteminin yeni Audi A6’da yer alan versiyonu, akıllı telefona benzer 10.1 inçlik diyagonal ekranı ve işletim sistemiyle sezgisel kullanım imkanı sunmaya başlıyor. Geçmiş modellerde bulunan çok sayıdaki düğme ve kontrolün yerini iki geniş ekran almış. MMI sistemi, sesli kumanda sayesinde kendisine yöneltilen soru ve komutları araç içi bilgisayarda kayıtlı verileri kullanarak ya da MMI navigasyon plus desteğiyle, buluttan edindiği bilgiler sayesinde işliyor.

MMI navigasyon plus ayrıca navigasyon sisteminde otomatik öğrenme fonksiyonuna, yani kullanılan yolları öğrenerek sürücüye aramalarda akıllı tavsiyeler sunma özelliğiyle de geliştirilmiş. Dünyanın en büyük yol haritaları yazılımı HERE tarafından işletilen sunucularla sağlanan güzergah tavsiyelerinde, tüm bölgenin trafik durumu göz önünde bulundurma gibi çok sayıda yeni özellik de yenilikler arasında…

Daha Sportif

Sportiflik, yeni A6’da süspansiyon ile başlıyor… Önceki versiyonuna kıyasla daha sportif olabilmek için standart özellik olarak ilerici direksiyondan bahsedilebilir. Direksiyon açısı arttıkça daha da belirgin hale gelirken, yeni süspansiyon konsepti otomobilin zemine verdiği tepkileri incelikle yansıtıyor. Şehir içinde yüksek manevra kabiliyeti sunan yeni Audi A6, kırsal yollarda çevik, otobanda ise dengeli ve konforlu bir otomobil olmuş.

Üst düzey çeviklik ve manevra kabiliyetindeki diğer sır ise, opsiyonel olarak sunulan dinamik tüm tekerlerden yönlendirme sistemi… Neredeyse beş metre uzunluğundaki sedanla manevra yapmak oldukça kolaylaştırılmış. Yüksek hızda tekerlekler aynı yönde dönüyor, düz yolda veya şerit değiştirirken daha dengeli bir sürüş sağlıyor. Sürücüye yüksek hızlarda istikrarlı bir sürüşten ötesi de, direksiyon hareketlerinin özellikle arka koltuklarda daha hafif hissedilmesini sağlaması ve yolcu konforunun iyileştirilmiş olması…

Yeni Audi A6, Türkiye’de ilk etapta 286 HP’lik 3.0 TDI motor ve 8 ileri Tiptronic şanzıman seçeneği ile yollara çıkıyor. Konfor ve verimliliği artıran yarı hibrit sistem ve quattro dört tekerlekten çekiş sistemi de standart!..

Fakat, 21” jantlara, özel Alcantara deri döşemelere ve özel kişiselleştirilebilen renk opsiyonlarına kadar yeni A6’yı yeni karakterine uygun sportiflikte süslemeniz de mümkün. 4.94 metrelik boyundaki bu iri cüsseye Tornado çizgileriyle akıcı hatlar kazandırmış olan baş tasarımcı Marc Lichte, özellikle bu büyük Audi’yi A8’lerden farklılaştırırken devasa ön panjurunun gerisindeki yarı otonom sürüş için gerekli radar ve diğer sensörlerle kameraları saklamak için uğraşmış… Türkiye’de resmi araçlar arasında popüler bir model olan A6’larda bundan böyle mavi kırmızı “çakar” yerleştirmek de bu sebeple pek kolay olmayacak!.. Fakat gözlerimizi şişkin arka çamurluklardan arka tarafa doğru kaydırdığımızda; iki stop grubu arasında boydan boya uzanan krom şerit ve aşağıdaki geniş egzost çıkışlarının, otomobili yeni A7’ler kadar sporcu yaptığını da fark ediyoruz.

Unutmadan yeni A6’da 530 litrelik bagajın kapağının artık elektrikli olduğunu da söyleyelim… Fakat halen standartta değil de, opsiyonda olması, şaşırtıcı…

Sonbaharda Türkiye’ye gelecek 204 beygir gücü ve 400 Nm maksimum torklu asıl iddialı önden çekerli giriş seçeneği A6 40 TDI, yani eski ismiyle 2.0lt 4 silindirli CommonRail dizele kadar, Doğuş otomotiv en pahalı 3 litreliklerle şans arayacak… V6 Turbo benzinlisinde 340, dizellerde 231 ve 286 HP’lik performans çeşitleri olan bu 3.0 litrelikler 500 ve 620 Nm’lik maksimum torklarıyla yeni A6’nın sportiflik karakterinin altını fazlasıyla doldurabiliyorlar.

Havalı adaptif suspansiyon, klimalı konfor koltukları, sportif diferansiyel, ısıtmalı ön cam ya da panorama cam tavan gibi ektralar da hesaba katılırsa, yeni A6’nın büyük motorlularının Türkiye fiyatının 100 bin Euro’nun altında olamayacağını da tahmin edersiniz…

Fakat o kadar yüksek bütçelere çıkabiliyorsanız, S6 veya doğrudan 2019’da gelecek olan 600 beygirlik RS6'yı beklemenizi tavsiye ederiz!..

loading...